I'm hurting mum!

Nu har mamma haft lite magont i några dagar. Värkerna kommer och går och det är svårt för mamma att förklara känslan. Hon vet att smärtan kan vara orsakad av alla organer som möbleras om i magen i takt med min tillväxt. Det kan också vara foglossningen som ställer till. Nu har hon läst att det finns en risk för tidiga sammandragningar som gör ont och det är inte ett bra tecken! Men min stackars mamma vet inte skillnaden på olika värkarna! Fortsätter värken då åker vi på en runda till sjukhuset!
Hur som helst ger jag min mamma sparkar hela tiden så hon vet att jag finns där och det tycker hon om!
 
My mum have had abdominal pain for a few days now. The pain comes and goes and its hard for her to describe the feeling of it. My mum is aware that the pain can be caused by my growth and the organs moves aside to make place for me. Or it could be a pelvic pain. Now she have read that the pain can aswell be a contraction that comes early in the pregnancy and if its painful its not a good sign! Poor mum who doesnt know the differences between all these pain.
If the aches last we will take a ride to the hospital!
Anyhow, I keep giving kicks so my mum knows that Im still here and she loves that!

Kommentera här: