Dandruff

 
For two weeks now I'm having a cradle cap. It  looks like dandruff but in severe cases you can have a harmless thick oily patch on the scalp. It doesn't look pretty! Yesterday my mum marinated my head with almond oil over the night. This morning while I was sleeping on her she took the opportunity to gently scratch of the patch. It came off easily and alot. Normally you should use a baby comb but we don't own one yet. Afterwards my mum washed my hair and now it looks like I'm just walked out of a hair saloon! 
 
I två veckor nu har jag haft skorv på hårbotten vilket är normalt hos nyfödda och det är helt ofarlig. Det ser ut som mjäll, men i vissa fall kan det bildas gula tjocka beläggningar och det ser inte snygg ut! Mamma marinerade mitt huvud med mandeolja och lät det vara kvar över natten. Imorse sov jag på mammas mage så hon passade på att skrapa bort gula placken. Det gick lätt att skrapa bort och det kom massor. Man ska egentligen använda bebis borste, men än så länge har vi inga. Efteråt tvättade mamma håret åt mig och nu ser det ut som om jag nydligen kom ut ur en hårsalong! 

Kommentera här: